Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2014

Καθρεφτάκια για ιθαγενείς


Η πολυδιαφημισμένη μείωση των τιμών στα διόδια Αφιδνών για τους μόνιμους κάτοικους και τους παραθεριστές βρίσκεται στον αέρα, με τον Μ. Χρυσοχοΐδη να πετά το μπαλάκι στον δήμαρχο Ωρωπού και την ανάδοχο κοινοπραξία να ποιείται την νήσσαν

Της Χαράς Τζαναβάρα
Στον… αέρα βρίσκεται η περίφημη μείωση των τιμών στα διόδια Αφιδνών για τους περίπου 70.000 μόνιμους κατοίκους αλλά και τους ιδιοκτήτες παραθεριστικών κατοικιών στην ευρύτερη περιοχή του Ωρωπού. Ο ειδικός πομποδέκτης, με τον οποίο θα πληρώνουν με βάση το προηγούμενο τιμολόγιο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, χάθηκε ανάμεσα στις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και στο «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» των εργολάβων του αυτοκινητόδρομου Αθηνών-Λαμίας.


Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, που ρωτήθηκε χθες από την «Εφ.Συν.», πέταξε το… μπαλάκι στον δήμαρχο. «Δεν είναι θεσμικό ζήτημα, αλλά εμπορικό και μπορεί να λυθεί», είπε και υποστήριξε ότι ο δήμαρχος Ωρωπού έχει την ευχέρεια να βεβαιώσει πως ένας οδηγός Ι.Χ. διαθέτει μόνιμη ή εξοχική κατοικία στην περιοχή. Τον κάλεσε μάλιστα να βοηθήσει και να βεβαιώσει ότι οι παραθεριστικές κατοικίες χρησιμοποιούνται για οκτώ μήνες τον χρόνο, ώστε να ξεπεραστεί το πρόβλημα.

Η εταιρεία αμφισβητεί τον υπουργό

Σε άλλο μήκος κύματος κινείται η ανακοίνωση της «Νέας Οδού», της κοινοπραξίας που εισπράττει τα έσοδα από τα διόδια στον αυτοκινητόδρομο από τη Μεταμόρφωση Αττικής ώς τη Σκάρφεια Φθιώτιδας. «Η μείωση αφορά μόνον τους μόνιμους κατοίκους», δήλωσε κατηγορηματικά στην «Εφ.Συν.» εκπρόσωπος της εταιρείας, αμφισβητώντας τον υπουργό Υποδομών. Ζητά μάλιστα από τους ενδιαφερομένους να καταθέσουν, πέρα από τη σχετική βεβαίωση του δήμου, αντίγραφο του εκκαθαριστικού της Εφορίας για το προηγούμενο έτος από το οποίο θα προκύπτει ότι η κύρια κατοικία τους βρίσκεται στον Ωρωπό. Σε παρατήρηση αν παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα με την υποβολή αντιγράφου της φορολογικής δήλωσης σε ιδιωτική εταιρεία, απάντησε ότι «είναι συνηθισμένη τακτική που εφαρμόζεται και από τις τράπεζες»!

«Αυτά είναι καθρεφτάκια για ιθαγενείς», μας είπε ο δήμαρχος Ωρωπού Γιάννης Οικονομάκος, ο οποίος επέμεινε στην ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για μεταφορά του σταθμού διοδίων από τις Αφίδνες στη Μαλακάσα, που απέχει μόλις 10 χλμ. Εξηγεί ότι εκτός από τους 35.000 κατοίκους, στην περιοχή ζουν άλλοι τόσοι παραθεριστές, ενώ το καλοκαίρι είναι μεγάλος ο αριθμός επισκεπτών που έρχονται για μία ημέρα στην περιοχή και θα επιβαρυνθούν. «Ο Ωρωπός βασίζεται στα έσοδα από τον τουρισμό», υπογράμμισε και επανέλαβε ότι οι διεκδικήσεις θα συνεχιστούν και μέσα από τα δικαστήρια.

Δεν έχουν παραδοθεί νέα έργα

Να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο τμήμα οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων ξεπερνούν το 60% και είναι οι υψηλότερες σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο. Επιπλέον, την άνοιξη του 2008 οι εργολάβοι παρέλαβαν σχεδόν έτοιμο αυτοκινητόδρομο και το μόνο νέο έργο που ουσιαστικά επωμίστηκαν ήταν η καινούργια χάραξη στις στροφές της Υλίκης. Πρόκειται για κομμάτι 3,2 χλμ. όπου τα έργα ώς σήμερα δεν έχουν καν ξεκινήσει γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Με βάση τη σύμβαση, το Δημόσιο όφειλε να έχει παραδώσει τους χώρους ώς την άνοιξη του 2009.

Οι εργολάβοι εισπράττουν τα έσοδα από τα χρυσοφόρα διόδια για να χρηματοδοτήσουν τα έργα που οφείλουν να κατασκευάσουν στην Ιόνια οδό, τον νέο αυτοκινητόδρομο Αντίρριο-Γιάννενα. Το κόστος των κατασκευασμένων έργων, που σήμερα βρίσκονται στο 31%, υπολογίζεται σε 354 εκατ., όταν τα έσοδα από τα διόδια ώς τον Οκτώβριο είχαν ξεπεράσει τα 440 εκατ. και οι κρατικές ενισχύσεις ήταν 193 εκατ. ευρώ. Τον Δεκέμβριο το υπουργείο Υποδομών έδωσε 960 εκατ. ευρώ ως προκαταβολή για την επανέναρξη των έργων στους αυτοκινητόδρομους, χωρίς να είναι γνωστό το μερίδιο της «Νέας Οδού».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου