Κυριακή, 10 Νοεμβρίου 2013

Ο λογαριασμός για τα «σπασμένα» της ΔΤ

Του Κώστα  Εφήμερου


Πάνω από 600.000 ευρώ στοίχισε στους φορολογούμενους (τα 155.000€ από αυτά για μετάδοση 8 ημερών) η βιασύνη και η προχειρότητα της ΔΤ πριν ανοίξει το κτήριο της Κατεχάκη
Από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας της «Δημόσιας Τηλεόρασης» το ThePressProjectείχε αποκαλύψει ότι προκειμένου η κυβέρνηση να δείξει ότι συμμορφώνεται με την απόφαση του ΣτΕ προσπάθησε να βγάλει το σήμα από το ιδιωτικό Studio TVE ιδιοκτησίας Μπόμπολα και ΔΟΛ. Φυσικά η αποκάλυψη αυτή προκάλεσε τεράστιες αντιδράσεις εντός και εκτός του κυβερνητικού σχηματισμού και μόλις μια εβδομάδα μετά η μετάδοση του τηλεοπτικού «ψυγείου» της ΔΤ μεταφέρθηκε στην Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας πριν τελικά καταλήξει στα studio της Κατεχάκη.


Σήμερα, τρεις μήνες μετά βρίσκουμε επιτέλους στη Δι@υγεια τον λογαριασμό της προχειρότητας της ομάδας του Παντελή Καψή και του Γκίκα Μάναλη.

Οι 8 ημέρες μετάδοσης μαγνητοσκοπημένων επαναλήψεων στο studio TVE σύμφωνα με την απόφαση ΒΛ1ΟΗ-Υ4Η που υπογράφηκε τρεις μήνες μετά (καταπατώντας πλήρως τον ν. 3861/2010 σύμφωνα με τον οποίο πρώτα πρέπει να δημοσιεύονται οι αποφάσεις και μετά να εκτελούνται τα έργα) ορίζεται ως κόστος ροής οκτώ ημερών το εξωφρενικό ποσό των 155.000€.

Υπό αυτό το πρίσμα τα 468.000€ που στοίχισε στους φορολογούμενους η ενοικίαση τηλεοπτικού εξοπλισμού του προγράμματος από τις 16 Ιουλίου μέχρι τις 15 Οκτωβρίου μπορεί να θεωρηθεί φοβερή ευκαιρία. Και έτσι πρέπει να είναι αφού όπως διαβάζουμε στην απόφαση ΒΛ1ΟΗ-ΟΡΠ «διαπιστώθηκε από την αγορά ότι η μοναδική εταιρία που είχε στη διάθεσή της ετοιμοπαράδοτο προς μίσθωση τον απαιτούμενο εξοπλισμό και το απαραίτητο προσωπικό για την παροχή της υπηρείας ήταν η εταιρίας "ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε." και διακριτικό τίτλο "ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ Ε..Ε".

Δυστυχώς αν και πολύ φοβόμαστε ότι ο τηλεοπτικός εξοπλισμός αυτός κοστίζει για αγορά λιγότερο από όσο το νοικιάζουν (υποχρεωτικά επειδή η εταιρία βρίσκεται προς εκκαθάριση - κάτι που τα μεγάλα μυαλά του υπουργείου οικονομικών δεν είχαν προβλέψει όταν υπέγραφαν την ΠνΠ) αλλά δυστυχώς όπως διαβάζουμε «οι όροι και οι προϋποθέσεις που αφορούν την εν λόγω προμήθεια περιγράφονται αναλυτικά στη σύμβαση» που απ' ότι φαίνεται δεν δημοσιεύεται προκειμένου να γίνει οικονομία στο διαδικτυακό χαρτί.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν την προχειρότητα και την βιασύνη με την οποία η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΕΡΤ με τη δικαιολογία της αδιαφάνειας και της κατασπατάλησης του δημόσιου χρήματος. Μετά και την δημοσίευση των οικονομικών στοιχείων της ΕΡΤ που αποδεικνύουν ότι λειτουργούσε με πλεονασματικό προϋπολογισμό περιμένουμε κάποια στιγμή και τον Σίμο Κεδίκογλου να παραδεχτεί μία από τις μεγαλύτερες πολιτικές γκάφες της μεταπολίτευσης. Άλλωστε ο υφυπουργός Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, κ. Καψής, έχει ήδη χαρακτηρίσει λάθος την απόφαση της συγκυβέρνησης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου