Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

Κόβουν δρόμο 285 χλμ. από τις συμβάσεις παραχώρησης που τον αναλαμβάνει το ελληνικό Δημόσιο!

ΕΚΤΟΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΕ Δ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
Κόβονται οριστικά από τις συμβάσεις παραχώρησης 285 χλμ., συνολικά, αυτοκινητοδρόμων στη Δυτική Πελοπόννησο και την Κεντρική Ελλάδα, με τις νέες αναθεωρημένες συμβάσεις για την επανεκκίνηση κατασκευής των μεγάλων οδικών έργων που καταθέτει το υπουργείο Υποδομών εντός της εβδομάδας για κύρωση στη Βουλή.
Ταυτοχρόνως, το ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει δέσμευση για τα κομμένα τμήματα, από τα 145 χλμ. στο δυτικό άξονα Πελοποννήσου, να υλοποιηθούν άμεσα τα 105 χλμ., με χρηματοδότηση από το «νέο ΕΣΠΑ» και στα υπόλοιπα 40 χλμ. στην προστατευόμενη περιοχή της λίμνης Καϊάφα να γίνει απλώς αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου.
Παραλλήλως, τα 180 χλμ. των κομμένων τμημάτων του άξονα Κεντρικής Ελλάδας παραπέμπονται να δρομολογηθούν πάλι ως δημόσια έργα, εφ' όσον οι οικονομικές συνθήκες θα το επιτρέπουν, εντός τριετίας από την ολοκλήρωση των βασικών οδικών αξόνων το 2015, δηλαδή ώς το 2018.

Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε συνάντηση που είχε με τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Απόστολο Κατσιφάρα, και βουλευτές της Ηλείας ανακοίνωσε ότι ώς τον Απρίλιο του 2014 θα δημοπρατηθούν ως δημόσια έργα τα τμήματα της Ολυμπίας οδού, συνολικού μήκους 105 χλμ., από την Πάτρα έως τον Πύργο (76 χλμ.) και από το Καλό Νερό έως την Τσακώνα, (29 χλμ.), όπου ήδη έχουν προχωρήσει απαλλοτριώσεις, περιβαλλοντικές μελέτες και προκαταρκτικές εργασίες, ώστε να προχωρήσουν παράλληλα και να είναι έτοιμα μαζί με ολόκληρο το βόρειο οδικό άξονα Πελοποννήσου έως το τέλος του 2015.
Από ΕΣΠΑ
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, ο προϋπολογισμός για την κατασκευή των δύο αυτών τμημάτων που θα καλυφθεί από το «νέο ΕΣΠΑ» είναι της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη έχουν γίνει εργασίες ύψους 90 εκατ. ευρώ. Για το ενδιάμεσο τμήμα Πύργος - Καλό Νερό, μήκος 40 χλμ., θα ακολουθηθεί λύση αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου, ενώ μελετάται και η αλλαγή χάραξης, λόγω των προσφυγών για περιβαλλοντικούς λόγους στη λίμνη Καϊάφα.
Συγχρόνως, από τα 231 χλμ. του άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65) έγινε γνωστό ότι με συμβάσεις παραχώρησης θα κατασκευαστούν σε αυτή τη φάση μόνο 90 χλμ. Για τα 140 χλμ. θα αποφασιστεί σε μεταγενέστερο χρόνο εάν και πότε θα γίνουν ως δημόσια έργα. Σε αυτό τον αυτοκινητόδρομο μένουν απ' έξω τα τμήματα Λαμίας - Ξυνιάδας και Τρικάλων - Γρεβενών. Δεν θα υπάρξουν εξάλλου περικοπές στο εργολαβικό αντικείμενο της Ιονίας οδού. Σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό στην περιοχή της Κλόκοβας (Παλαιοβούνα), αν δηλαδή θα γίνει σήραγγα ή όχι, αυτό θα αποφασιστεί μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπου εκκρεμεί η εκδίκαση σχετικών υποθέσεων.
Κατεπείγουσες συμβάσεις
Ο υπουργός Υποδομών είπε χθες στους δημοσιογράφους ότι οι νέες αναθεωρημένες συμβάσεις για την επανεκκίνηση των τεσσάρων οδικών έργων (Ιονία οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός, Ε-65), μαζί με τη σύμβαση της κοινοπραξίας «Μωρέας» για τον κεντρικό άξονα Πελοποννήσου, η οποία επίσης αναθεωρείται, εισάγονται για συζήτηση και έγκριση ως κατεπείγουσες στη Βουλή, καθώς θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η ψήφισή τους μέχρι στις 9 Δεκεμβρίου. Ο λόγος είναι ότι μετά την παρέλευση αυτής της προθεσμίας, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δεν θα γίνει δυνατόν να εκταμιευτούν από τα διαθέσιμα του 2013 περί τα 950 εκατ. ευρώ, από το ΕΣΠΑ για να διοχετευτούν άμεσα στις ανάγκες επανεκκίνησης της έργων.
Ταυτοχρόνως όμως ο κ. Χρυσοχοΐδης έκανε γνωστό ότι εξακολουθούν ακόμα να υπάρχουν ανοιχτά σοβαρά θέματα και συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Δημοσίου, εργολάβων και τραπεζών για την οριστικοποίηση των τελικών συμβάσεων, κυρίως λόγω απαιτήσεων που προβάλλουν οι τράπεζες. Σήμερα, οι εργασίες στα εργοτάξια κυμαίνονται από 10% έως 15%, μετά τα Χριστούγεννα αναμένεται να φθάσουν το 50%, ενώ στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι οι μηχανές στα εργοτάξια να τεθούν σε πλήρη λειτουργία τον ερχόμενο Μάρτιο, όπου και αναμένεται να απασχοληθούν 20.000 άτομα.
Σε επιφυλακή στην Ηλεία
Σε δηλώσεις τους μετά τη συνάντηση με τον κ. Χρυσοχοΐδη, τόσο οι βουλευτές Ηλείας Κ. Τζαβάρας και Γ. Κοντογιάννης όσο και ο περιφερειάρχης Α. Κατσιφάρας σημείωσαν πως η υλοποίηση του τμήματος Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα θα πρέπει, όπως δεσμεύτηκε ο υπουργός, να προβλεφθεί με ξεκάθαρη ρύθμιση στο νόμο για την επαννεκίνηση των έργων, δίνοντας το μήνυμα ότι τόσο οι ίδιοι όσο και οι φορείς της περιοχής δεν επαναπαύονται σε υποσχέσεις.
- «Είναι πολιτική απόφαση της κυβέρνησης όλα τα έργα που εξαιρέθηκαν λόγω σύντμησης να πραγματοποιηθούν», δήλωσε στις τηλεοπτικές κάμερες ο υπουργός Υποδομών. «Οχι γιατί κάνουμε χάρη σε κανέναν, αλλά γιατί οι υποδομές στις μεταφορές είναι αναγκαία προϋπόθεση για να ξεκινήσει ξανά η χώρα.
Ανακοινώνω την άμεση πραγματοποίηση της κατασκευής Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, ενός μέρους αυτοκινητόδρομου της Ηλείας, που είναι αγροτικός και τουριστικός νομός», τόνισε ο ίδιος και συμπλήρωσε ότι το επίμαχο τμήμα «θα ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση της κατασκευής του τμήματος Κόρινθος - Πάτρα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου